Στοιχεία Μαθήματος
Χημικές Διεργασίες ΙΙ
Το μάθημα δεν θα διδαχθεί σε αυτό το εξάμηνο
Λεπτομέρειες Μαθήματος
Στο τέλος του μαθήματος ο φοιτητής θα πρέπει να:
- Έχει αντίληψη των βασικών χαρακτηριστικών της κατάλυσης και των στερεών καταλυτών.
- Έχει αντίληψη του εγγενούς ρυθμού των καταλυτικών αντιδράσεων και να γνωρίζει την πειραματική μεθοδολογία προσδιορισμού του.
- Κατανοεί την έννοια του ολικού ρυθμού.
- Έχει την ικανότητα υπολογισμού των επιδράσεων των φαινομένων εξωτερικής μεταφοράς και εσωτερικής διάχυσης μάζας και θερμότητας στον ολικό ρυθμό.
- Γνωρίζει τα διάφορα μοντέλα προσομοίωσης καταλυτικών αντιδραστήρων και τις βασικές τους παραδοχές.
Αναζήτηση και ανάλυση δεδομένων από την διεθνή βιβλιογραφία
Αυτόνομη εργασία
Ανάπτυξη περιβαλλοντικής ευαισθησίας
Προαγωγή της ελεύθερης δημιουργικής επαγωγικής σκέψης
Συνδυασμός φαινομένων μεταφοράς με χημικές αντιδράσεις
Χημικές Διεργασίες Ι
Ποιοτική περιγραφή διαφόρων τύπων ετερογενών αντιδραστήρων.
Η καταλυτική δράση, καταλυτικές αντιδράσεις, παρασκευή και χαρακτηρισμός καταλυτών.
Μηχανισμοί καταλυτικών αντιδράσεων και ανάπτυξη της εγγενούς κινητικής.
Φαινόμενα εξωτερικής μεταφοράς μάζας και θερμότητας σε αντιδραστήρες διαφόρων τύπων.
Φαινόμενα εσωτερικής διάχυσης μάζας και θερμότητας. Παράγοντας αποτελεσματικότητας
Μοντέλα καταλυτικών αντιδραστήρων και βασικά στοιχεία προσομοίωσης.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
---|---|
Διαλέξεις |
65 |
Ασκήσεις στο σπίτι |
45 |
Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας |
40 |
Συνολικός Φόρτος Εργασίας (ECTS Standards):
Γλώσσα αξιολόγησης είναι η Ελληνική.
Η αξιολόγηση περιλαμβάνει:
Βαθμολόγηση ασκήσεων
Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου
- Ξ.Ε. Βερύκιος “Ετερογενείς Καταλυτικές Αντιδράσεις και Αντιδραστήρες”, Εκδόσεις Κωσταράκη, Αθήνα.
- Κ. Βαγενάς, “Ανάλυση και Σχεδιασμός Χημικών Αντιδραστήρων”, Πανεπιστήμιο Πατρών 1998.
- J. M. Smith, “Chemical Engineering Kinetics”, McGraw-Hill, New York 1981.
- G. F. Froment and K. B. Bischoff, “Chemical Reactor Analysis and Design”, John Wiley, New York 1979.